آموزش اعداد تصادفی ماژول random (جلسه هفتم آموزش پایتون)

 آموزش اعداد تصادفی در پایتون(ماژول random)

در این بخش از دوره آموزش پایتون، من می خواهم استفاده از ماژولrandom در پایتون را توصیف کنم. ماژول تصادفی دسترسی به توابع را پشتیبانی می کند که بسیاری از عملیات را پشتیبانی می کند. شاید مهمترین چیز این است که به شما امکان تولید اعداد تصادفی در پایتون را به شما می دهد. اگر یک عدد صحیح تصادفی می خواهیم ، می توانیم از تابع randint استفاده کنیم Randint دو پارامتر را می پذیرد: کمترین و بالاترین عدد، عددهای صحیح را بین ۱،۵ ایجاد کنید. مقدار اول باید کمتر از مقدار دوم باشد.

تعریف ماژول ها در پایتون(ماژولrandom)

ماژول  random در پایتون یک ماژول داخلی از پایتون است که برای تولید اعداد تصادفی در پایتون استفاده می شود. ماژولها مجموعه ای از کدها یا کلاسها یا مجموعه قوانینی هستند که از قبل در پایتون تعریف شده اند. برای استفاده از همه این کلاسها یا کدها فقط باید از کلمات کلیدی import استفاده کنیم. پس از وارد کردن یک ماژول تصادفی ، می توانیم به همه توابع یا کلاس هایی که در آن تعریف شده اند دسترسی پیدا کنیم. به ماژول ها کتابخانه نیز گفته می شود. توابع داخلی بسیاری در ماژول تصادفی موجود است. ما می توانیم از آن توابع با توجه به نیاز خود و نوع عددی تصادفی که می خواهیم تولید کنیم استفاده کنیم.

تصویر ۱ ماژول تصادفی در پایتون

اعداد تصادفی در پایتون

پایتون مجموعه ای از توابع را تعریف می کند که برای تولید یا دستکاری اعداد تصادفی استفاده می شود. این نوع خاص از توابع در بسیاری از بازی ها ، قرعه کشی ها یا هر برنامه ای که به تولید اعداد تصادفی نیاز دارد ، استفاده می شود.

تصویر ۲ اعداد تصادفی در پایتون

عملیات اعداد تصادفی در پایتون:

. choice (): – این تابع برای تولید ۱ عدد تصادفی از یک ظرف استفاده می شود.

 randrange ا (درخواست کردن، پایان ، مرحله): – این تابع همچنین برای تولید عدد تصادفی اما در محدوده مشخص شده در آرگومان های آن استفاده می شود. این تابع ۳ آرگومان ، تعداد آغازین (شامل نسل) ، آخرین شماره (به استثنای نسل) و مرحله (برای جستجوی اعداد در محدوده هنگام انتخاب) طول می کشد.

random ():از این عدد برای تولید یک عدد تصادفی شناور کمتر از ۱ و بزرگتر یا برابر با ۰ استفاده می شود.

seed (): – این تابع یک اعداد تصادفی خاص را با آرگومان بذر ذکر شده ترسیم می کند. همه اعداد تصادفی فراخوانی شده پس از مقدار seed ، شماره ترسیم شده را برمی گردانند.

shuffle (): – این تابع برای بهم ریختن کامل لیست، همچنین برای مرتب سازی تصادفی آنها استفاده می شود.

uniform (a,b)، این تابع برای تولید یک عدد تصادفی از یک نقطه شناور بین اعداد ذکر شده در آرگومان های آن استفاده می شود.

دو آرگومان طول می کشد ، حد پایین (شامل نسل) و حد بالا (شامل نسل نمی شود).

ماژولrandom در پایتون (ماژول تصادفی پایتون) برای تولید داده های تصادفی

چگونه با استفاده از یک ماژول تصادفی اعداد و داده های تصادفی را در پایتون تولید کنیم. در پایتون ، یک ماژول تصادفی مولدهای اعداد شبه تصادفی را برای توزیع های مختلف از جمله عدد صحیح ، شناور (واقعی) پیاده سازی می کند.

نحوه استفاده از ماژولrandom درپایتون

شما باید ماژول تصادفی را در برنامه خود وارد کنید و آماده استفاده از این ماژول هستید. برای وارد کردن ماژول تصادفی در کد خود از عبارت زیر استفاده کنید.

import random

اکنون می توانید نحوه استفاده از یک ماژول تصادفی را مشاهده کنید.

(a = هیچ ، نسخه = ۲) بذر تصادفی

از تابع بذر برای مقداردهی اولیه مولد اعداد شبه در پایتون استفاده می شود. ماژول تصادفی از مقدار بذر به عنوان پایه برای تولید یک عدد تصادفی استفاده می کند. اگر مقدار بذر وجود نداشته باشد ، زمان فعلی سیستم طول می کشد. اگر قبل از فراخوانی هر تابع ماژول تصادفی از همان مقدار دانه استفاده کنید ، هر بار خروجی یکسانی خواهید گرفت.

موسسه پایا پروژه به عنوان متصدی انجام پروژه های پایتون وظیفه ی خود می داند که در راستای آموزش برنامه نویسی پایتون گام هایی هر چند کوچک بردارد. با توجه به اینکه یک دوره آموزشی برنامه نویسی پایتون مستلزم تمرین و تلاش بسیار است. اما این موسسه تلاش می کند سهم کوچکی در جهت یادگیری شما داشته باشد.

 https://pynative.com/python-random-module

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

4 × 5 =

فهرست
WeCreativez WhatsApp Support
ساعت کاری 8 صبح الی 21 شب می باشد و از طریق شماره 09108760286 می توانید با ما در ارتباط باشید.
👋 سلام، چطور میتونم به شما کمک کنم؟